Tilbud til skoleklasser og unge

Kulturhus Bunkeren

26. jan. og 2. febr. kl. 9-13:30: Forbeholdt skoleklasser.

Vælg tid i Doodlekalenderen: https://doodle.com/bp/leahrobb/min-elskede-narkoman—udstilling-i-kulturhus-bunkeren.

Intro til udstillingen. Dialog vandring i grupper sammen med Mathias, Peter og Leah. Se Dennis Engels interview ”Vejen til Frihed” om sin rejse ud af et stofmisbrug.

Vi hører fra Peter Mariegaard og Mathias Mariegaard. Mathias er kendt for, sammen med sin ven Markus Meldgaard, at have påbegyndt en vandring fra Aalborg til Sydafrika for at finde sig selv efter et liv i et stofmisbrug. Mathias’ far Peter var selv i et stofmisbrug og måtte opleve at se sin søn gå samme vej. Far og søn vil fortælle om deres oplevelser, uden på nogen måde at glamourisere det at være påvirket. Peter er nu misbrugskonsulent og eleverne vil have mulighed for at gå rundt i grupper og se udstillingen sammen med en af os. Kunst bliver en slags fælles 3. at fortælle ud fra.

Valgfrit: Skriv og tegn din respons til emnerne.