Løbeklub

Har du lyst til at kridte løbeskoene, så tag en ven, kæreste eller nabo under armen, og kom og vær med.

Holdstart 6. marts.

Alle onsdage kl. 17.00 – mellem 3-5 km.

Vi mødes foran hovedindgangen til Kulturhus Bunkeren.

Efter turen vil der være kaffe i vandrehallen i Kulturhus Bunkeren.

En lille situationsrapport fra en løbetur i april:

Trods en isnende vind, samledes en lille gruppe fra nabolaget sidste onsdag og begav os ud på den ugentlige fælles løbetur rundt på Vestereng, med en afsluttende runde om Bunkeren.

Det var en skøn og frisk løbetur, hvor tempoet var behageligt og med små indlagte pauser undervejs, så alle kunne følge med og der samtidig var tid til at nyde de smukke omgivelser. Der var også tid til lidt småsnak imellem deltagerne, hvilket gjorde turen ekstra hyggelig.

Den fælles hyggeløbetur er ikke blot en fantastisk måde at komme i bedre form på, det er også en unik mulighed for at lære andre i området at kende.

Hvis dette lyder som noget for dig, så mød op hver onsdag kl. 17 foran Bunkeren. Og lad endelig være med på forhånd at bekymre dig for meget om din (manglende) form og øvrige skavanker!

Skribenten på dette indlæg, var den langsomste løber i onsdags og den der prustede og stønnede mest undervejs, da min astma gav mig lidt udfordringer. Men jeg følte mig aldrig hægtet af. Tværtimod blev jeg mødt med opmuntrende kommentarer på turen og fik et anerkendende nik ved ‘målstregen’, fra de andre, hvilket virkelig fik mig til at føle mig som en del af holdet. Derfor har jeg absolut fået mod på at komme igen og arbejde videre på at få opbygget min løbeform.

Vi ses på onsdag – lad os løbe sammen og styrke både kroppen og nabofællesskabet!

Tanja, fra Storbylandsby2.