Olof Palmes Allé 11, 8200 Aarhus Nord
Tlf.: 20 20 76 87
stch@FO-Aarhus.dk

Lokaler

Booking af lokaler foregår på denne hjemmeside: FO-Aarhus (halbooking.dk)

Hvis man ønsker at se lokalerne før evt. leje, kan man henvende sig til arrangementskoordinator Heidi Overgaard (se informationer nedenfor). 

Når man har booket lokale via lokalebookingsiden (se ovenfor) er man velkommen til at kontakte Heidi Overgaard på telefon 20 55 34 24 eller på mail, heov@fo-aarhus.dk, hvis man har ønsker eller spørgsmål vedr. f.eks. forplejning, ekstra udstyr i lokalet eller andet, man har brug for hjælp til.

 

Tidligere lejere udtaler om Kulturhus Bunkeren:

“Vi var glade for at kunne benytte Glassalen i Kulturhus Bunkeren, hvor de lidt “rå og firkantede” rammer dannede en fin kontrast til vores “bløde og runde” mindfulness-arrangement.”
Specialkonsulent Peter Sander, Region Midtjylland – Indkøb & Medicoteknik.

Smagsrummet er et aarhusiansk idéhus og eventbureau, der designer, udvikler, planlægger og eksekverer events for danske virksomheder. I vores kompromisløse tilgang til udviklingen af vores events samarbejder vi med mange forskellige lokationer i Danmark – så vi ikke er bundet af bestemte lokationer, men fra event til event kan udvælge den lokation, der passer bedst til eventet og den virksomhed, vi arbejder sammen med. I den forbindelse har vi et rigtig godt samarbejde med Kulturhus Bunkeren, hvor vi har skabt events for vores kunder – og kommer til at skabe mange flere events fremadrettet. Kulturhus Bunkeren er en unik og inspirerende lokation med en rig kulturhistorie og en stor fleksibilitet ifm. lejen. Mulighederne er uendelige og samarbejdet er meget tilfredsstillende. Kulturhus Bunkeren er en historiske perle og et besøg værd!
Maria Lodahl Agerbæk, kreativ og strategisk eventchef i Smagsrummet.

Bakken Bears havde en skøn morgen i Kulturhus Bunkeren med vores erhvervsnetværk. Servicen var i top og deltagerne nød at kunne gå rundt og se på de lokale kunstværker under morgenmaden. Vi brugte også auditoriet og det var en perfekt ramme for et spændende foredrag.
Lotte Jensen, event- & administrationschef hos Bakken Bears.

Erhverv Aarhus er rigtig glade for samarbejdet med Kulturhus Bunkeren og har benyttet de fleksible lokaler til flere arrangementer – store som små. De fine faciliteter og lokaler i flere størrelser gør det nemt at tilpasse lokationen til det enkelte arrangements behov. 
Samtidig er personalet en fornøjelse at samarbejde med og meget servicemindede.
Jesper Theil, Sous- & kommunikationschef hos Erhverv Aarhus.

 

Følgende lokaler er til ad-hoc-udlejning:

Foredragssal/Auditorium
Lokalets betegnelse i lokalebookingen er OPA-227 (under kategorien foredrag)
Pris: 512 kr. pr. time (525 kr. i 2025). Størrelse: 192 kvm.
Antal personer: max 162 (nagelfast biografopstilling)

Stor Café/Festlokale
Obs!
Der er ikke adgang til køkken og køkkenservice.
Lokalets betegnelse i lokalebookingen er OPA-134 (under kategorien fest)
Pris 530 kr. pr. time = uden for nedenstående weekend-intervaller. Lejer gør selv rent efter sig uden for disse intervaller. (543 kr. pr. time i 2025).
Størrelse: 283 kvm.

I weekender er der fastlåste lejeintervaller:

Fre. kl. 15.30-lør. kl. 10.00
Lør. kl. 13.00-søn. kl. 9.00
Søn. kl. 11.00-man. kl. 04.00

Pris for ét lejeinterval er 6.000 kr.
Pris for to lejeintervaller er 9.000 kr.
Pris for tre lejeintervaller er 12.000 kr.  

Der betales 1.230 kr. for obligatorisk rengøring ved hvert festlejemål.
Depositum: 3.500 kr.
Antal personer: og max 308 siddende personer eller max 496 stående personer.

Lejer flytter selv borde og stole som ønsket før arrangementet og retur efter arrangementet, som de blev modtaget. Der bookes også lejetid til dette. Lejer fjerner selv sit affald/tomme flasker m.v. Se desuden under festlokaler på fanebladet Regler og Priser.

Har du brug for viceværtshjælp til omrokering, kan dette også arrangeres ved arrangementskoordinator Heidi Overgaard.

Bar-lokale (Kurt Strandbar)
Lokalets betegnelse i lokalebookingen er OPA-016 (findes under kategorien fest)
Pris 205 kr. pr. time (210 kr. i 2025). Størrelse: 143 kvm.
Antal personer: max 80 personer

Der er åben adgang for alle i dette lokale, som også er gennemgang til toiletterne i kælderen.
Men man kan booke det til særlige events, hvor der tages entré. Lejer skal dog acceptere gennemgang til toiletterne for husets brugere. Lejer sætter selv skilt på døren om, hvilket event, der pågår.

Foyer til events/udstillinger og lignende (findes under kategorien event-arealer)
Foyeren er opdelt i 3 afdelinger i lokalebookingen:

OPA-119 = Torv 1: 200 kr. pr. time (205 kr. i 2025). Størrelse: 287 kvm.

OPA-222 = Torv 2: 235 kr. pr. time (241 kr. i 2025). Størrelse: 343 kvm. 

OPA-320 = Torv 3: 175 kr. pr. time (179 kr. i 2025). Størrelse: 243 kvm. 

OPA-426 = Torv 4: 105 kr. pr. time (108 kr. i 2025). Størrelse: 113 kvm. 

Foyer-afdelingerne kan bookes til events/udstillinger m.v., men der skal være fri adgang/passage for husets øvrige brugere. Lejer medbringer selv, hvad de har brug for af udstyr/møbler til deres arrangement og fjerner det. Husk at booke tid til opstilling og oprydning. Lejer rydder selv op efter sig, fjerner affald og gør rent.

Hvis lejer har brug for pedelhjælp bestilles det forud og der betales pr. time.

Generelt
Der betales depositum på 3.500 kr. for nøgle, når der lejes efter kl. 16.00 (man.-fre.) og i weekender/skæve helligdage.

I vinterhalvåret (fra. 1. okt. til 1. marts) betales der varmebidrag lør.-søn. (300 kr. pr. dag og 400 kr. pr. festinterval i weekender).

Ved enkeltstående lejemål mindre end 4,5 timer betales der oveni timelejen 125 kr. pr. time i adm.

Hvis man booker mindre end 3 arbejdsdage før arrangementet afvikles, forhøjes lejen med 40 %.

Læs desuden om generelle regler for bestilling og afbestilling på fo-aarhus.dk/lokaler/generelle-lejevilkaar/regler-og-priser/

Parkering
Der er begrænset parkering nord for bygningen, men vi har tilladelse til at hold på Aarhus Techs p-pladser på hverdage efter kl. 18.00 og før kl. 07.00 + lørdag-søndag døgnet rundt.
Der er ikke p-vagt på disse tider og det kræver ikke p-tilladelse.

 

Læs mere om generelle regler for bestilling og afbestilling her: Regler og priser (fo-aarhus.dk)