Aarhus Synger Sammen

Aarhus Synger Sammen er et projekt under FO-Aarhus . Formålet er at skabe mere fællessang og samvær. Projektet skal holdes bæredygtigt, og et eventuelt overskud bruges til at støtte sangprojekter – herunder det årlige Maratonsang. Dette arrangement, som strækker sig over en hel dag, vil det stadig være gratis at deltage i. Sangaftenerne vil bruge den nye højskolesangbog (19. udgave) men også inddrage andre sange. Dele af sangaftenerne vil være bygget op omkring et tema, og der er altid ønskekoncert fra højskolesangbogen. Projektet aflønner musikere og sikrer en god afvikling.

25. aug. kl. 19.30: Sange fra Højskolesangbogen og hits af The Beatles
Vi synger en række sange fra Højskolesangbogen og krydrer det med nogle Beatles hits. Sangene akkompagneres af vores dygtige og erfarne musikere. Efter kaffepausen er der ønskekoncert fra hele sangbogen.

29. sept. kl. 19.30: Sange fra Højskolesangbogen de bedste fra Dansktoppen
Igen er det sange fra Højskolesangbogen der fylder mest, men vi supplerer med nogle at de bedste sange fra Dansktoppen. Vores dygtige musikere akkompagnerer og der er ønskekoncert efter kaffepausen.

20. okt. kl. 19.30: Sange fra Højskolesangbogen og Århusrock
Som sædvanlig er det højskolesangbogen og publikums ønsker der fylder mest; men desuden snuser vi til nogle af de store fra epoken med Aarhus Rock. Måske er det Gnags, Helmig og TV2. Vores dygtige musikere akkompagnerer det hele.

24. nov. kl. 19.30: Sange fra Højskolesangbogen og noget fra Opera/operette kataloget
Vi har igen planlagt nogle sange fra Højskolesangbogen og selvfølgelig er der ønskekoncert fra hele sangbogen her ved årets sidste sangaften. Desuden prøver vi kræfter med nogle fællessangbare sange fra operaer og operetter. Akkompagneret af vores dygtige musikere.

Tilmeldingerne til de enkelte arrangementer kan findes her: https://fo.dk/kurser/?cat=kulturhus-bunkeren#!/

Aarhus Synger Sammen foregår i Frøberts Auditorium i Kulturhus Bunkeren på Olof Palmes Alle 11, Aarhus N.

Støttes af FO-Aarhus’ debatpulje.